Sider

torsdag den 18. november 2010

Min første kage

Jeg ved ikke lige hvad der kom over mig, men jeg har bage en kage fra bunden af, en chokolade kage.
Det er meget stort for mig, for er overhovedet ikke et køkkenmenneske, det jeg højest har bage et en ano kage hvor der bare skulle vand i...
Det er så en anderledes ckokolade kage, fordi den er fra DDV så jeg kan spise den uden at blive lidt skidt og have dårlig samvittighed.... også den bare rigtig god, mums :O)




Chokoladekage
100g. groft revet gulerod
1 æbel fint snittet
80g svisker (klippet i småstykker)
12 tsk. kalorielet mayonnaise
ca. 3 tsk. flydende sødmiddel
4 æg
4 stk. vanillekorn
80g skummetmælkspulver
2tsk. kanel
ca. 8 tsk. usødet kakao
2tsk. bagepulver
5 tsk. mel

Revet gulerod, klippede svisker og finsnittede æbel blandes med æggeblommerne. Tilsæt mayonnaise, flydende sødemiddel og vanillekorn.

Kom resten af ingredienserne i- undtagen æggehviderne, der piskes stive og vendes i dejen til sidst

Bages i lille form i ca. 60 min, ved 180 grader
Tips: kom lidt græsk yoghurt el hvad man har lyst til

Ingen kommentarer:

Send en kommentar